Как домашната изолация влияе на сърцето и кръвното налягане?

Влияе ли стоенето вкъщи на хората с високо кръвно налягане?

Във връзка с извънредната ситуация в България обръщаме внимание на възрастните хора и пациентите със сърдечносъдови заболявания. За тях периодът крие повишен риск върху психологическото и здравословното им състояние и това в последствие може да се отрази негативно и на състоянието на сърдечносъдовата им система. Според Световната здравна организация именно болестите на сърдечносъдовата система днес остават една от основните причини за смърт в световен мащаб. Следователно, във връзка с разпространението на новия вирус, именно тази група хора е с най-висока смъртност. Постоянният мониторинг и навременната профилактика за възможни сърдечни заболявания е ключова задача в този период.

Най-важно е кръвното налягане да се измерва редовно в домашни условия и това може да се случи с клинично доказани апарати, които гарантират точни резултати.

Как стреса и самотата влияят на високото кръвно

Когато дълго време сте в изолация, това може да повлияе негативно на психическото ви здраве и сърцето ви. Самотата е форма на стрес, предизвикваща възпалителен отговор с прилив на хормони, които вредят на кръвоносните съдове и сърцето. Те повишават кръвното и карат сърцето да бие по-бързо, като в същото време кръвоносните съдове се стесняват. Така могат да възникнат високо кръвно налягане, сърдечни заболявания, диабет и дори Алцхаймер. Защо се случва? – Самотата е силно усещане и засяга всички основни системи на тялото. Ако сте самотни, има по-голяма вероятност да имате депресия, нарушен сън, проблем с артериите, повишено кръвно налягане, нарушена умствена функция, намалена имунна система и намаляване на физическата активност и увеличаване на затлъстяването.

Кои органи са най-засегнати при хората в изолация?

Етапи, които се проявяват по време на изолация и влошават кръвното налягане

1. Психологически дискомфорт

Като социални същества за нас не е приемливо да не се срещаме с хора. Всеки в различен етап от изолацията проявява чувство на страх, несигурност, самота, неразбиране. Периодът на този дискомфорт може да се прояви в началото, средата, края и дори по време на целия престой вкъщи.

2. Загуба на тонус

След психологическият стрес неминуемо се въвличаме във физиологически последствия. Първо се губи тонуса. Липсата на движение ни кара да сме още по-застояли и заседнали. Следва нежеланието ни за извършване на действия. Ако до преди няколко месеца сме готвили с удоволствие или сме извършвали друга дейност с нетърпение, то сега е твърде вероятно да не искаме да направим което и да е от изброените. Причината за това не е мързелуването, а отслабването на психиката, загубата на тонус и състоянието на защита, в което влиза организмът.

3. Прекомерно хранене

Храненето е най-първичното нещо, към което посягаме, за да се почувстваме по-добре. Доказано е защо много хора започват да се хранят емоционално и колко трудно се излиза от подобно състояние. То може да има силно негативен ефект ако страдате от сърдечносъдови заболявания. За да не стигате до него ви препоръчваме три много лесни стъпки:

4. Липса на движение

Липсата на движение забавя метаболизма, започват да се натрупват подкожни мазнини, холестеролът се повишава, а с него се увеличава и рискът от повишено кръвно налягане. Лошата диета и застояването могат да доведат до поява на тромб или запушване на артерии. Старайте се да правите гимнастика, йога или дори аеробни упражнения. Колкото и да е силно нежеланието ви, се опитайте да имате дисциплина. Редовното движение, дори и за 10 минути на ден, ще ви създаде един здравословен навик, който ще ви е от помощ завинаги.

5. Проветрявайте често

Дишаме постоянно, за да осигурим кислород за клетките си, а когато сме затворени у дома, е вероятно да не проветряваме помещенията си достатъчно често. Желателно е на всеки час да се отваря прозореца за поне десет минути. При добро време стойте повече на терасата, а ако имате двор – чудесно! Сега е най-добрият момент да засадите нещо или да се погрижите за цветята. Така ще се раздвижите и ще се освежите.

Предотвратете появата на проблеми с кръвното налагане като спазвате препоръките ни. Не забравяйте ежедневно да следите кръвното си налягане с клинично доказани апарати, които гарантират точни резултати! Със сигурност ще започнете да водите много по-приятен и здравословен живот, дори и след премахването на изолацията. Бъдете здрави!

Copyright © 2021 - Microlife България. Всички права са запазени.